Profilering bouwbedrijf als innovatief en duurzaam

BAM Wonen wil het bedrijf positioneren als innovatieve en duurzame business partner voor de bouw. Wij helpen hen met inhoudelijk persbeleid dat landelijke media-aandacht oplevert.

Probleem van de klant
Help BAM Wonen te positioneren als innovatieve en duurzame business partner voor de bouw.
Resultaat
Landelijke media-aandacht
Relatie sinds
2014

Vraag van de klant

BAM Wonen heeft ons gevraagd hen te ondersteunen bij de positionering van BAM Wonen als innovatieve en duurzame business partner voor de bouw. Een organisatie die niet alleen oog heeft voor de bouwopgave waar Nederland zich mee geconfronteerd ziet, maar vooral een bouwer die met oplossingen komt om -samen met andere partijen in het woondomein- het woningtekort structureel en duurzaam aan te pakken. Zonder daarbij aspecten als kwaliteit en aantrekkelijkheid uit het oog te verliezen.

Resultaat

Publicaties en items in de media waarin BAM Wonen naar voren komt als voorbeeld van innovatie in de bouw. Een item in Nieuwsuur, paginagrote artikelen in NRC en NRC Next en een interview met Elsevier.

Aanpak IVRM

Om BAM Wonen in de media te profileren als innovatieve en duurzame bouwer hebben wij gekeken naar maatschappelijke issues waarin BAM Wonen vanuit haar professie kan optreden als logische woordvoerder. Het woningtekort is zo’n actueel thema. Tegelijkertijd wordt hier al heel veel over geschreven, dus een bijzondere invalshoek was essentieel. Die vonden wij destijds in de 25ste verjaardag van conceptueel bouwen. BAM Wonen is voorloper in conceptueel bouwen. Door aan te haken op een maatschappelijk issue (woningtekort) en daar de visie en oplossing van BAM Wonen (conceptueel bouwen) aan te koppelen, hebben we de media benaderd met een onderscheidende invalshoek. Deze verhaallijn is tot stand gekomen op basis van een interview met de directeur conceptueel bouwen en deskresearch.

Over de klant

BAM Wonen is onderdeel van de beursgenoteerde Koninklijke BAM Groep. BAM Wonen doet aan advies, ontwikkeling, bouw, service en onderhoud, renovatie en verduurzaming binnen de Nederlandse woningbouwmarkt. Het bedrijf heeft 700 werknemers en een jaarlijkse omzet van 500 miljoen euro.

Het team

Nieuws

Benieuwd naar een profileringsstrategie voor jouw organisatie?

Mail of bel gerust met een van onze specialisten.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden