Sport en reputatie

RAAKT.

Laat sponsoring
werken voor je reputatie

De maatschappelijke meerwaarde van sport is ongeëvenaard. Samen met Nederlands bekendste sportmarketeer Frank van den Wall Bake sturen wij op reputatie en verhogen wij de reputatiewaarde van sport, sportorganisaties en sponsors.

 

Sport gaat niet alleen over bereiken, maar vooral over raken.

WAT WIJ DOEN.

Onderzoek

Het is niet eenvoudig om een geschikte sportsponsor te vinden of de juiste sport te kiezen om te sponsoren. En wat levert een sportpartnerschap de sport, de sportorganisatie én de sponsor eigenlijk op? Hoe staat het met de reputatie van de sportorganisatie? IVRM Sport is gespecialiseerd in reputatieonderzoek en in het meten van de effectiviteit van sponsoring. Met de Sportbarometer bieden wij inzicht in wat sportsponsoring doet met de reputatie van de sport, van sportorganisaties en van sponsors.

Lees meer

WAT WIJ DOEN.

Strategie

IVRM ontwikkelt reputatiestrategieën en haalt ze van het papier. Om de strategie in één oogopslag inzichtelijk te maken, hebben we de IVRM Sportmagneet ontwikkeld. Het doel hiervan is een strategie die de sport(organisatie) aantrekkelijker maakt voor sponsors en andere stakeholders.

Lees meer

WAT WIJ DOEN.

Activatie

Sponsoring werkt alleen voor de reputatie met een kwalitatief activatiebeleid. Shirtreclame en borden langs het veld verhogen de naamsbekendheid, maar doen niets voor de reputatie. Kwalitatieve activatie gaat over de actieve betrokkenheid vanuit de sport bij maatschappelijke thema’s. Sport en sponsor kunnen een rol nemen bij thema’s zoals, saamhorigheid, bewegingsarmoede, overgewicht en eenzaamheid. Zo klimmen we van naamsbekendheid naar merk naar de hoogste trede: reputatiewaarde.

Lees meer

Wat ons raakt.

Wat ons raakt.

Wat ons raakt.

Altijd Alert.

Altijd Alert.

Altijd Alert.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden