De online zichtbaarheid van jouw organisatie is essentieel voor het versterken van je reputatie. Die zichtbaarheid vergroot je met behulp van een goede SEO-strategie. Zo’n strategie zorgt voor meer traffic naar je website. Inhoudelijke en kwalitatieve content staat daarbij voorop. Worstel jij met de juiste SEO-strategie voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op en we bekijken samen waar jouw kansen liggen.
Om alvast de fijne kneepjes van SEO onder de knie te krijgen geven we je de volgende vijf tips:
- Inventariseer op welke zoekwoorden jouw organisatie gevonden wil worden. Maak ook een overzicht van de zoekwoorden waar je directe concurrenten op inzetten. Bepaal een strategie waarbij jouw content nóg beter aansluit bij wat je (potentiële) klant zoekt, waardoor je je concurrenten voor bent.
- Steek voldoende tijd in het optimaliseren van je webpagina’s. Geef je (potentiële) klant heldere, beknopte en inhoudelijke informatie. Het gebruik van de juiste zoektermen belangrijk om jouw positie in Google te versterken. Maar, de nadruk moet liggen op het schrijven van inhoudelijke en kwalitatieve teksten. Voeg call-to-actions toe en maak gebruik van infographics en video’s.
- Zet in op linkbuilding, oftewel het toevoegen van externe links (backlinks) aan je webcontent. Let erop dat de backlink goed -het liefst naadloos- aansluit op jouw content. Voeg verder alleen backlinks toe van websites die een autoriteit zijn op het gebied van dat specifieke onderwerp.
- In het verlengde van de vorige tip is het belangrijk om ook vice versa te kijken waar jouw organisatie online wordt genoemd. Is er nog geen backlink opgenomen? Neem dan contact op en vraag of de betreffende website dit alsnog kan doen.
- Schrijf strategische én prikkelende metadescripties. Dat zijn de omschrijvingen van je content die in Google verschijnen. Analyseer in welk moment van de journey jouw potentiële klant zich bevindt en gebruik deze informatie. Houd de teksten kort en bondig en zet aan tot actie.
Onthoud: het uitvoeren van een SEO-strategie is een reis, geen bestemming. Bovenstaande tips zijn geen ad hoc trucs om de volgende dag bovenaan in de zoekmachines te verschijnen. Een goede SEO-strategie betekent continu aanpassen, schakelen en anticiperen.
Bron: PR Daily
Meer weten?
Wil je weten hoe wij de SEO-strategie van een landelijke GGZ-instelling versterkten én genomineerd werden voor de Dutch Search Awards in de categorie Beste SEO-campagne? Check dan onze case. Of meld je aan voor onze training SEO-content schrijven.