5 trucs om jouw SEO-strategie een boost te geven

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De online zichtbaarheid van jouw organisatie is essentieel voor het versterken van je reputatie. Die zichtbaarheid vergroot je met behulp van een goede SEO-strategie.

17 september 2020 – Een goede SEO-strategie kan op de lange termijn voor meer traffic naar je website zorgen. Inhoudelijke en kwalitatieve content staat daarbij wel voorop. Benieuwd hoe je dit moet aanpakken?

5 trucs om SEO onder de knie te krijgen

Om alvast de fijne kneepjes van SEO onder de knie te krijgen geven we je de volgende vijf trucs.

1. Zoekwoorden

Inventariseer op welke zoekwoorden jouw organisatie gevonden wil worden. Maak ook een overzicht van de zoekwoorden waar je directe concurrenten op inzetten. Bepaal een strategie waarbij jouw content nóg beter aansluit bij wat je (potentiële) klant zoekt, waardoor je je concurrenten voor bent.

2. Optimaliseertijd

Steek voldoende tijd in het optimaliseren van je webpagina’s. Geef je (potentiële) klant heldere, beknopte en inhoudelijke informatie. Het gebruik van de juiste zoektermen belangrijk om jouw positie in Google te versterken. Maar, de nadruk moet liggen op het schrijven van inhoudelijke en kwalitatieve teksten. Voeg call-to-actions toe en maak gebruik van infographics en video’s.

3. Logisch linken

Realiseer externe links (backlinks) naar relevante sites. Let erop dat de backlink goed -het liefst naadloos- aansluit op jouw content. Let er daarbij op dat de links ook echt een toegevoegde waarde hebben; is de partij waar je naar linkt een autoriteit op dit gebied of niet?

4. Autoriteit opbouwen

In het verlengde van de vorige tip is het belangrijk om ook vice versa te kijken waar jouw organisatie online wordt genoemd. Is er nog geen klikbare link opgenomen? Neem dan contact op en vraag of de betreffende website dit alsnog kan doen. Dit helpt om autoriteit op te bouwen voor jouw website.

5. Meta descriptions

Schrijf strategische én prikkelende metadescripties. Dat zijn de omschrijvingen van je content die in Google verschijnen. Analyseer in welk moment van de journey jouw potentiële klant zich bevindt en gebruik deze informatie. Houd de teksten kort en bondig en zet aan tot actie.

Extra tip

Onthoud: het uitvoeren van een SEO-strategie is een reis, geen bestemming. Bovenstaande tips zijn geen ad hoc trucs om de volgende dag bovenaan in de zoekmachines te verschijnen. Een goede SEO-strategie betekent continu aanpassen, schakelen en anticiperen.

Bron: PR Daily

Meer weten?

Worstel jij met de juiste SEO-strategie voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op en we bekijken samen waar jouw kansen liggen.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden