Zet je @doelgroep in beweging via #socialmedia
Haal je bedrijfsdoelstellingen met een messcherpe social media-strategie
Je plaatst regelmatig berichten op LinkedIn, Twitter, Instagram en Facebook, maar je weet dat er meer in zit dan dat je er nu uithaalt. Óf je staat juist op het punt om social media-kanalen in te zetten om in contact te komen met je doelgroep, maar weet niet goed hoe en waar te beginnen. Welke kanalen zijn het effectiefst? Wat voor berichten zetten jouw doelgroep in beweging? In onze social media-training leren we je hoe je een effectieve social media-strategie op poten zet die bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen, hoe je ieder platform zo effectief mogelijk inzet en hoe je trending topic wordt. Resultaat: je naamsbekendheid stijgt, journalisten zien je staan en klanten weten je te vinden.
Tijdens de social media-training leer je:
- Kenmerken van de verschillende social media-kanalen
- Een bedrijfsprofiel inrichten of optimaliseren
- Relevante contentthema’s voor profilering op social media
- Vormgeven van een social media-strategie
- De impact van social media op marketing- en communicatie
- De vertaalslag van de marketingcommunicatiedoelstellingen naar social media-KPI’s
- Het opstellen van een werkbare contentplanning
Voor wie is de social media-training:
Contentspecialisten, online marketeers, webredacteuren, communicatieadviseurs en anderen die binnen hun organisatie verantwoordelijk zijn voor social media en online marketing en communicatie.
Duur: 1 dagdeel
Deelnemers: minimaal 4 en maximaal 12
Kosten: € 500 per deelnemer
Inhouse: prijs op aanvraag