Mediatraining op maat: triomferen in de spotlight

Nooit meer angstzweet als een journalist op de stoep staat of bibberen als de microfoon ineens onder je neus wordt geduwd. In plaats daarvan ben je op je gemak en kan je rekenen op de waardering van de journalist. Een effectief mediaoptreden versterkt de reputatiewaarde* van jouw organisatie. Daarom is mediatraining geen luxe, maar noodzaak.

*Re-pu-ta-tie-waar-de – (v) de waarde die staat voor vertrouwen in een organisatie of merk. Stuurbaar en meetbaar op basis van prestaties, leiderschap, maatschappelijke relevantie, werkomgeving en wendbaarheid.

 

Tijdens onze mediatraining op maat leer je hoe je jouw boodschap centraal stelt en tegelijkertijd journalistieke valkuilen vermijdt. Zo leggen wij uit wat je doet om het gesprek met de journalist naar je hand te zetten. Daarbij oefenen we op de inhoud en de vorm van je boodschap.

Beeld: AI Generated (Chat GPT)

Waarom een mediatraining?

Onze mediatraining is ontworpen om jou de vaardigheden en het vertrouwen te geven die nodig zijn om effectief te communiceren met de media. Of het nu gaat om interviews of andere publieke optredens, wij zorgen ervoor dat jij voorbereid bent om jouw boodschap duidelijk en overtuigend over te brengen.

Met een mediatraining op maat word je met jezelf als woordvoerder geconfronteerd: wat doe je goed? Waar liggen de kansen en verbeterpunten? Wat zijn de valkuilen waar je gemakkelijk intrapt? Antwoorden op deze vragen krijg je alleen door mediaoptredens te trainen. We geven je handvatten om deskundig voor de dag te komen en je kernboodschap helder en sterk over te brengen. Kortom, met onze mediatraining maak je van een mediaoptreden een triomftocht.

‘Leuke en vooral ook goede training, eentje om aan te raden!’

Marcel Steenhuis, Moneyou

Wat houdt de mediatraining in?

Tijdens de mediatraining leer je wat je moet doen als een journalist contact met je opneemt, bijvoorbeeld dankzij een succesvol strategisch persbeleid. Zo leer je direct toepasbare gesprekstechnieken. Daarnaast leggen we uit hoe jij je optimaal voorbereidt op een interview en hoe je dat interview het beste doet. Dat betekent dat we verschillende soorten interviews oefenen. Ook besteden we aandacht aan je houding. Tot slot leren we je om na te denken over je boodschap, je visie, zodat je dit op een natuurlijke manier overbrengt tijdens een interview.

Wie geeft de mediatraining?

De IVRM mediatraining wordt altijd gegeven door onze senior adviseurs met een journalistieke achtergrond. Zo weet je zeker dat je optimaal bent voorbereid  op een mediaoptreden. Onze trainers ondersteunen prominente multinationals, zorgorganisaties, bedrijven en ngo’s bij reputatiegevoelige issues en crises. Met jarenlange ervaring en uitgebreide kennis van communicatie- en presentatietechnieken, bieden zij jou de tools die je nodig hebt om elke mediaverschijning succesvol te maken.

Mediatraining kosten

Aangezien elke organisatie andere uitdagingen en wensen heeft, verschillen de kosten van een mediatraining. De prijs is doorgaans afhankelijk van het aantal deelnemers en de complexiteit van mogelijke vraagstukken. De benodigde tijd is minimaal een dagdeel zodat we alle facetten van het woordvoerderschap trainen.

Wat je kunt verwachten

  • Persoonlijke coaching: Op maat gemaakte sessies die specifiek zijn afgestemd op jouw behoeften en doelen.
  • Crisiscommunicatie: Leren hoe je effectief kunt reageren in crisissituaties om de reputatie van jouw organisatie te beschermen.
  • Praktische oefeningen: Realistische simulaties en rollenspellen om jouw vaardigheden in een veilige omgeving te oefenen.
  • Feedback en verbetering: Constructieve feedback om jouw sterke punten te versterken en zwakke punten aan te pakken.

Interesse in onze mediatraining op maat?

Doe meteen een aanvraag.

Neem contact op

Maarten Halsema

Managing Director
0653525196
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden