Eerlijke ervaringsverhalen voor zorgaanbieder
Het Zorg van de Zaak Netwerk zoekt voor twee instanties (Co-eur en Rodersana) een manier om cliënten een duidelijk en vooral eerlijk beeld van de behandelingen te geven. Wij creëerden de gevraagde content voor de eigen websites en social media kanalen.
Vraag van de klant
Co-eur, een specialistische GGZ-instelling die multidisciplinaire behandeling biedt van eetstoornissen en daaraan gerelateerde psychische en fysieke klachten, en Rodersana, een erkende verslavingszorginstelling, vallen onder het Zorg van de Zaak Netwerk. Voor deze instellingen wilde het Zorg van de Zaak Netwerk verhalen die op de websites geplaatst en via de eigen social media-kanalen gedeeld konden worden. Aan IVRM de opdracht om cliënten van Co-eur en Rodersana na afloop van hun behandeling te interviewen over hun ervaring.
Resultaat
De zorgvuldig geschreven ervaringsverhalen geven een eerlijk en transparant beeld van de behandelingen bij Co-eur en Rodersana. Dankzij de eerlijke ervaringsverhalen hebben diverse cliënten gekozen voor deze instellingen: tijdens een latere interviewronde voor nog meer ervaringsverhalen kregen we regelmatig te horen dat gekozen was voor Co-eur of Rodersana op basis van de verhalen die ze online hadden gelezen.
Aanpak IVRM
Omdat verslavingszorg en verslavingsproblematiek gevoelige onderwerpen zijn, hebben we de reviews met zorgvuldigheid gecreëerd. Zo hebben we twee vaste IVRM-specialisten aangewezen om iedere maand interviews af te leggen met ex-cliënten van Rodersana en Co-eur. Tijdens het interview praten we over de persoonlijke achtergrond van de ex-cliënt, de aanleiding om hulp te zoeken, de ervaring van de behandeling en de huidige situatie. Hierdoor geven de ervaringsverhalen die de specialisten vervolgens schrijven een persoonlijk beeld van soms een hobbelige weg van een verslaafde naar genezing. Die eerlijkheid is curiaal om anderen, die nog steeds twijfelen over de aanpak van hun verslaving of een dierbare willen helpen die verslaafd is, goed te informeren en te inspireren om contact op te nemen met Co-eur of Rodersana. Alleen na akkoord van de geïnterviewde hebben we de verhalen, al dan niet anoniem, gepubliceerd (Co-eur, Rodersana) en gedeeld op social media.
Over de klant
Het Zorg van de Zaak Netwerk is een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijl, psychische en medische zorg. Hierdoor zijn ze onder andere werkzaam binnen de bedrijfszorg, kraamzorg, GGZ, medische zorg en verslavingszorg. Wij hebben een vaste samenwerking met het Zorg van de Zaak Netwerk om hun autoriteit te verhogen. Zo ondersteunen we verschillende bedrijven binnen het Zorg van de Zaak Netwerk. Ook helpen we het corporate merk met een breed scala aan adviesdiensten en met de productie van content.
Het team
Nieuws
- Podcast
Reputatie Inside: ‘Reclame maken is puzzeltjes oplossen en dat vind ik leuk’
Aad Kuijper, bekroond reclameman met humor als signatuur voor zijn campagnes. We kennen hem natuurlijk van de bekende Jumbo en HEMA reclames. Een pane…
Nieuwsgierig hoe wij onze expertise voor jou in kunnen zetten?
Bel of mail gelijk met een van onze specialisten.