“I bought it before he went crazy”
De titel van dit blog, “I bought it before he went crazy,” vat een groeiend gevoel samen bij Tesla-eigenaren wereldwijd. Deze tekst siert nu zelfs sti…
Het Nationaal Warmtefonds maakte recent een transitie door en daar hoort natuurlijk een nieuwe uitstraling bij. Daarnaast was de website dringend aan een eigentijdse versie toe. IVRM Reputatie werd om hulp gevraagd.
Ontwikkel een nieuwe website en huisstijl die bijdraagt aan de ambitie van het Nationaal Warmtefonds om eind 2023 meer dan 220.000 energiebesparende maatregelen in 90.000 woningen en gebouwen mogelijk gemaakt te hebben. Daarbij moeten de uitstraling en vormgeving naadloos aansluiten op de door IVRM Reputatie ontwikkelde reputatie- en merkstrategie.
Nationaal Warmtefonds heeft nu een site waarbij de filosofie ‘nooit langer dan strikt noodzakelijk’ is toegepast. De bezoeker vindt er met andere woorden duidelijke informatie die gelijk naar de kern gaat van een onderwerp of dienst. Daarnaast zijn voor het gemak de voordelen in bulletpoints of blokken weergeven. Ook is er altijd de mogelijkheid om direct door te klikken naar het aanvraagformulier. Op die manier wordt de bezoeker moeiteloos door de funnel begeleid.
Maartje Brans, bestuurder Nationaal Warmtefonds“Ik kijk erg positief terug op het doorlopen traject met IVRM en ben erg trots op het eindresultaat. De nieuwe huisstijl en website benadrukken de professionaliteit van het Warmtefonds en hebben een uitstraling die bij het fonds past.”
Het Nationaal Warmtefonds heeft recent een transitie doorgemaakt. Ze zijn van Energiebespaarfonds naar een Nationaalfonds veranderd om de toekomstige duurzame transitie in Nederland betaalbaar te maken voor iedereen. Daarom heeft IVRM Reputatie eerst een merk- en positioneringsstrategie ontwikkeld die aansluit bij deze transitie. Vervolgens schreven we een verzoek tot voorstel (‘request for proposal’) met een visie gebaseerd op de Myers-Briggs type indicator (MBTI) voor het interactieve ontwerp.
Het verzoek tot voorstel is uitgezet bij vier bureaus die elk gespecialiseerd zijn in websiteontwikkeling. IVRM heeft de pitch begeleid door middel van een tien punten ‘balanced scorecard’. Op basis van de uitkomsten adviseerden wij het Nationaal Warmtefonds om dit project met Bikkelhart vorm te geven. Vervolgens werd het projectmanagement toegewezen aan IVRM Reputatie en Polestar Capital, de partij die verantwoordelijk was voor de backoffice.
Het Nationaal Warmtefonds biedt verantwoorde en betaalbare financiering voor de verduurzaming van huizen en gebouwen van eigenaar-bewoners, Verenigingen van Eigenaars (VvE) en scholen. Het Warmtefonds is opgericht in 2013 (toen als Nationaal Energiebespaarfonds) en opereert in opdracht van de Rijksoverheid.
De titel van dit blog, “I bought it before he went crazy,” vat een groeiend gevoel samen bij Tesla-eigenaren wereldwijd. Deze tekst siert nu zelfs sti…