Whitepaper free publicity
Free publicity, welke organisatie wil dat niet? Meer bekendheid en een sterke autoriteitspositie. Om de media te halen is er meer nodig dan een nieuws…
IVRM Reputatie helpt innovatieve startup Hydraloop, waarvan de CEO bestuurder is bij Water Europe, met het vragen van aandacht voor waterrecycling als oplossing voor het dreigende drinkwatertekort.
Voor het vijfde jaar op rij heeft Nederland in 2022 een ernstig zomers watertekort maar bij de aanpak van de droogte is nauwelijks aandacht voor hergebruik van water als deeloplossing voor het probleem. Terwijl waterbesparing iets is wat consumenten (en bedrijven) zelf kunnen doen en wat verder gaat dan kiezen voor een regenton of waterbesparende kranen. Een mogelijkheid voor het hergebruik van water in huis is het Hydraloopsysteem, waarmee je licht verontreinigd afvalwater zuivert en opnieuw kunt gebruiken.
Aandacht in de landelijk en vakmedia voor waterrecycling in huis. Zowel CMO Sabine Stuiver als CEO Arthur Valkieser zijn live geïnterviewd en konden in de gesprekken hun visie op het drinkwatertekort en de mogelijke oplossingen geven.
Sabine Stuiver, Chief Marketing Officer & Co-founder Hydraloop‘Een heel plezierige samenwerking, professioneel, met goed resultaat. We hebben voor IVRM gekozen omdat ik jaren geleden al heel plezierig met het bureau had samengewerkt. De ervaring nu is ook weer heel positief. IVRM heeft goed werk geleverd, goed de essentie opgepakt waar het over ging, en Hydraloop helpen neerzetten als autoriteit op het gebied van waterbesparing in de gebouwde omgeving.’
Eerst is een internationaal persbericht uitgestuurd omdat het Hydraloopsysteem in de zomer van 2022 is bekroond met de WIPO Global Award (World Intellectual Property Innovation), verbonden aan de Verenigde Naties. De jury prijst Hydraloop als ‘een uitzonderlijk bedrijf dat zijn intellectuele eigendom op een innovatieve manier gebruikt om de watercrisis op te lossen en de kwaliteit van leven wereldwijd te verbeteren’.
Om aandacht in de media te genereren voor de noodzaak van waterrecycling hebben we vervolgens ten tijde van de zomerse droogte een mediagenieke invalshoek gemaakt. Hiervoor diende een interview met de twee oprichters van Hydraloop als basis. Met die invalshoek hebben we journalisten benaderd, wat tot publicaties en live radio-interviews leidde. Daarmee stond de visie van de oprichters van Hydraloop op de noodzaak van waterrecycling nationaal in de spotlights.
Hydraloop ontwerpt en produceert waterrecyclingproducten voor consumenten en bedrijven. Hun slogan is ‘use water twice’: waarom spoelen we in deze tijden van schaarse natuurlijke grondstoffen nog steeds de wc door met zuiver drinkwater? De uitvinding, die licht verontreinigd water uit douche en wasmachine zuivert zodat je er de wc mee kunt doorspoelen of de tuin kunt water geven, kreeg meerdere internationale duurzaamheidsprijzen.
Free publicity, welke organisatie wil dat niet? Meer bekendheid en een sterke autoriteitspositie. Om de media te halen is er meer nodig dan een nieuws…
Neem dan vandaag nog contact op met een van onze specialisten en ontdek de mogelijkheden.
Neem contact op