Consument is dialoogmoe

basic1-114_user_man Berlinda Harkink

Bedrijven en merken willen interactie met hun doelgroepen, maar zit hun (potentiële) klant daar wel op te wachten? Veel organisaties schieten door in hun drang om een dialoog te voeren met klanten over producten of de dienstverlening. Daardoor haakt de consument af en keert in het ergste geval de organisatie de rug toe. Hoe voorkom je als marketeer interaction overload?

24 juni 2013 – Consumenten worden te pas en te onpas uitgenodigd om mee te denken over een nieuwe dienst, een product te co-creëren of hun mening te geven over iets. Organisaties treden massaal in gesprek met de consument om te horen wat er leeft en wat de wensen en behoeften zijn. Merken willen geliked worden en dat consumenten over en met ze praten. Campagnes moeten interactief zijn, anders tel je als merk niet mee. Ook entameren steeds meer bedrijven een discussie over een maatschappelijk onderwerp en nodigen zij stakeholders uit om hierin te participeren. De Dove campagne ‘Real Beauty Sketches’ is hier een mooi voorbeeld van. Binnen deze campagne nodigt Dove consumenten uit om te spreken over het zelfbeeld van vrouwen.

Interaction overload

Maar de vraag is of de consument wel zit te wachten op al die interactie. Is het tijdperk van de interaction overload aangebroken? Lees hier het volledige artikel op Marketing Online.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden