IVRM is een bureau voor crisiscommunicatie. Wij zijn specialist in issues en issuemanagement. Wij bereiden voor en staan je bij als het er echt toe doet. Als zich een crisis of issue aandient kun je rekenen op daadkrachtige crisiscommunicatie die de schade voor jouw organisatie én je stakeholders beperkt. Jij behoudt de regie en de grip op je reputatie.

Dit levert het op

Met de juiste crisiscommunicatie-aanpak wordt reputatieschade voorkomen. Sterker nog: organisaties komen vaak sterker uit een crisis als ze het goed managen. Door bij een crisis rekening te houden met de belangen van stakeholders en door verantwoordelijkheid te tonen in de crisisaanpak, herstelt of versterkt het vertrouwen in organisaties.

Rust

Goede voorbereiding geeft rust. Overhaaste beslissingen en onzorgvuldige communicatie worden voorkomen. Wij wapenen jouw organisatie tegen toekomstige crises en issues. Dat doen we door een crisishandboek te ontwikkelen waarin we voor alle potentiële crisissituaties de juiste strategie en aanpak opstellen. Ook voeren wij periodiek crisissimulaties uit waarmee we de crisisbestendigheid van jouw organisatie testen.

Regie tijdens crisis

Bij een crisis maakt snelheid het verschil tussen reputatiewinst of -verlies. Daarom is een goede voorbereiding essentieel. De aanpak ligt dan al in grote lijnen op de plank. Als zich een crisis voordoet, geven we direct de eerste adviezen. We zijn de sparringpartner van woordvoerders en ondersteunen bij de uitvoering.

Zorgplicht

Vanuit zorgplicht worden belangen van je stakeholders beschermd. Nadelige gevolgen voorkomen we voor hen. Zo herstelt hun vertrouwen in jouw organisatie.

Whitepaper

Voor de belangrijkste tips & tricks bij crisis.

Crisiscommunicatie

Zo doen wij dat

Op basis van jarenlange ervaring in crisiscommunicatie biedt IVRM de volgende diensten.

  • Crisishandboek
    Wij zorgen dat jouw organisatie goed voorbereid is op een communicatiecrisis.
  • Ondersteuning bij crisis
    Als er een crisis is uitgebroken, ondersteunen we jouw organisatie met advies en uitvoering, 24/7. Buiten kantooruren draaien we mee in jouw crisispiket.
  • Crisismediatraining
    Wij leren je onder hoge druk een goed woordvoeder te blijven.
  • Crisissimulatie
    Of je organisatie crisisbestendig is, testen we met een crisissimulatie en scherpen je crisisprotocol aan.

24/7 Stand-by service abonnement

Naast de bovenstaande diensten bieden we een crisis stand-by service abonnement. Hiermee voorkom je dat een crisis binnen en buiten jouw organisatie een eigen leven gaat leiden. Met dit abonnement ben je altijd verzekerd van directe hulp door onze ervaren reputatieadviseurs.

‘Never let a good crisis go to waste’

Winston Churchill

Bereid je goed voor op een crisis!

Neem contact op

Maarten Halsema

Managing Director
0653525196

Cases

crisiscommunicatie

Download onze crisiscommunicatie whitepaper

Ben je op zoek naar handvatten voor crisiscommunicatie? Wil je goed voorbereid zijn op een crisissituatie? Download dan onze whitepaper crisiscommunicatie. We geven je tips voor reactiestrategieën, delen een praktische checklist met je en nemen je stapsgewijs mee hoe je de regie houdt.

crisiscommunicatie

Actueel

Direct beginnen met een crisiscommunicatietraject?

Bel of mail ons om een afspraak in te plannen.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden