De beste merken volgens de Purpose Power Index

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Mary Kay is uitgeroepen tot één van de krachtigste doelgerichte merken in het land, aldus De Purpose Power Index™.

24 september 2020 – De Purpose Power Index™ is een onderzoek naar hoe consumenten het merkdoel van organisaties beoordelen. Reputation Institute en StrawberryFrog voerden het onderzoek uit in de Verenigde Staten onder meer dan 5.700 respondenten.

Sterke reputatie wordt beloond

Het onderzoek is bedoeld om te laten zien welke bedrijven in de ogen van Amerikaanse consumenten het best hun missie naleven. Kylie Wright-Ford, CEO van The RepTrak Company: “Bedrijven die op authentieke wijze een doel activeren in alles wat ze doen en zeggen, verdienen de beloning van een sterke reputatie. Het voordeel van geloofwaardig doelgericht zijn, vertaalt zich in meer gedragsondersteuning onder stakeholders. Denk hierbij aan de intentie om te kopen, de bereidheid om voor te werken en het potentieel om in te investeren.”

Winst niet op één

Mary Kay Ash heeft haar schoonheidsbedrijf meer dan 56 jaar geleden opgericht met drie doelen, namelijk: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten maken en de wereld verbeteren. “Vanaf het allereerste begin was Mary Kay een merk dat met een doel was gebouwd”, aldus Julia Simon, Chief Legal Officer en Chief Diversity Officer van Mary Kay Inc. “Daarom zijn we nooit afgeweken van onze missie. Onderzoek toont aan dat consumenten tegenwoordig niet geïnteresseerd zijn in bedrijven die zich uitsluitend richten op winst. Doelgericht zijn is belangrijk.”

Andere bedrijven die bovenaan de lijst staan: The North Face, Kellogg Company, Unilever, UPS, Etsy, Disney, Microsoft, IBM, Netflix, Canon, Chick-fil-A, Amazon en Tesla.

Bron: Business Wire

Meer weten?

Wil je weten hoe wij jouw purpose op de voorgrond laten treden en daarmee de reputatiewaarde van jouw organisatie kunnen verhogen? Neem dan contact met ons op.

Andere artikelen

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden