Reputatieonderzoek

Reputatieonderzoek op maat van IVRM geeft inzicht in wat stakeholders van jouw organisatie vinden en verwachten. Je hebt een compleet beeld van verbeterpunten, kansen en bedreigingen. Onze onderzoeken zetten wij in als stand-alone onderzoek, en als 0-meting en vervolgonderzoek om duurzaam je reputatie te versterken. Als reputatie-advies bureau met een sterke onderzoeksafdeling ben je bij ieder onderzoek verzekerd van aanbevelingen en advies.

 

Dit levert het op

Ons reputatieonderzoek geeft je inzicht in de actuele reputatie van jouw organisatie. Je weet wat in- en externe stakeholders van je organisatie vinden en verwachten. We brengen in kaart wat hun behoeften zijn en welke onderwerpen zij belangrijk vinden. Door het onderzoek periodiek te herhalen, houd je de regie.

Gericht sturen

Met de diepgaande en cijfermatige inzichten uit onze methodiek weet je op welke factoren je moet sturen. Ons onderzoek biedt handvatten waarmee je de reputatie versterkt en optimaal aansluit op de omgeving. Het onderzoek benoemt sterke punten, verbeterpunten, reputatiekansen en -risico’s. Ook doen we aanbevelingen waar de organisatie gericht mee aan de slag kan.

Onderzoek als opsteker

Een onderzoek onder je stakeholders is al een reputatieverbeteraar. In goede en slechte tijden. Stakeholders waarderen het dat er naar hen wordt geluisterd en dat hun mening ertoe doet. Daar profiteert jouw organisatie direct van.

Zo doen wij dat

Op basis van jarenlange ervaring in reputatieadvies en marktonderzoek heeft IVRM een eigen, unieke methodiek ontwikkeld. Die is gebaseerd op drie pijlers:

  • De IVRM Reputatiemix. Wij kijken naar organisaties aan de hand van onze Reputatiemix. Dit model combineert traditionele ‘harde’ reputatiefactoren, zoals de kwaliteit van producten/diensten en het innovatievermogen, met ‘zachte’ factoren, zoals de maatschappelijke rol en omgevingssensitiviteit van de organisatie.
  • Maatwerk. Als je standaard methodieken en vragenlijsten gebruikt, geeft onderzoek algemene inzichten en generieke adviezen. Kortom, geen praktische stuurinformatie. In ons reputatieonderzoek hanteren wij de Reputatiemix die we vertalen naar de specifieke context van jouw organisatie en sector. Op deze manier zijn onze aanbevelingen altijd op maat en direct te gebruiken.
  • Beste van twee werelden. Wij voeren een unieke combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek uit om per stakeholder diepgaand inhoudelijk én cijfermatig inzicht te krijgen. Zo krijg je input voor je reputatiebeleid en kun je het beeld over je organisatie het beste monitoren.

Nieuwsgierig wat een reputatieonderzoek voor jouw organisatie kan betekenen?

Mail of bel gerust met een van onze specialisten.

Neem contact op

Berlinda Harkink

Directeur Reputatie & Strategie
0615070491

Cases

reputatiemanagement

Download onze whitepaper reputatiemanagement

Ben je nog niet bekend met de drie wetten voor een ijzersterke reputatie? Wil graag weten hoe je kunt werken aan je imago? Lees dan onze whitepaper over reputatiemanagement. In deze whitepaper leggen wij haarfijn uit hoe jij de regie houdt en je reputatie stuurt op de drie hoofdfactoren.

reputatiemanagement

Actueel

Vandaag nog starten met het verbeteren van je reputatie?

Neem direct contact met ons op en krijg inzicht in de invloed van jouw organisatie.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden