Strategie
Een sterke reputatie en een maatschappelijk relevante positionering zijn essentieel voor het succes van jouw organisatie. Wij adviseren je bij het definiëren van de maatschappelijke relevantie, de merkessentie en we ontwikkelen samen de reputatie- en communicatiestrategie. Vanzelfsprekend nemen we een rol in de uitvoering.
-
Maatschappelijke positionering (relevant)
Met een maatschappelijk relevante positionering creëer je een onderscheidende positie van jouw organisatie of merk. Dit is belangrijk voor de herkenbaarheid en voorkeurspositie bij stakeholders. Wij kijken bij positionering niet alleen naar de gewenste marktpositie, maar vooral naar de maatschappelijke rol die je vervult. De bijdrage van jouw organisatie aan de samenleving speelt een grote rol in het vertrouwen van stakeholders.De positionering is nauw verbonden met de reputatie van je organisatie. Hoe wil je dat stakeholders jouw organisatie zien op de vijf factoren; prestaties, leiderschap, maatschappelijk relevantie, werkomgeving en wendbaarheid? Op welke factor(en) wil je extra inzetten en op welke wijze? Deze vragen nemen we mee in het traject naar een toekomstbestendige positionering. Neem contact met ons op als je eens van gedachten wilt wisselen of hierbij hulp kan gebruiken.
-
Reputatiestrategie (waarde)
Hoe versterk je de reputatie en zorg je dat jouw organisatie crisisbestendig is? Daarvoor moet je weten welke factoren invloed hebben op de reputatie van jouw organisatie en wat de gewenste reputatie is. Wanneer dit voor jouw organisatie helder is, bijvoorbeeld door de uitkomsten van een reputatieonderzoek of Reputatiecheck, verwerken we dit in een beknopte, concrete en meetbare strategie. We zorgen ervoor dat de strategie wendbaar en praktisch is, zodat deze ook écht goed uitvoerbaar is. Neem contact met ons op als jouw organisatie behoefte heeft aan een stevig fundament voor alle reputatie-activiteiten.
-
Communicatie en campagnes (zichtbaar)
Wij adviseren en begeleiden bij de interne en externe communicatie van jouw organisatie. Dit kan variëren van het ontwikkelen van een strategie om de communicatie te verbeteren tot het begeleiden van een crisis of het impactvol brengen van een boodschap. Met de juiste analyse en planning zorgen we ervoor dat jouw organisatie haar interne en externe communicatiedoelen bereikt. Wij zorgen ervoor dat alle campagnes die jouw organisatie voert, passen binnen de gekozen reputatiestrategie. Door onze reputatiebril kijken we naar het doel van de campagne en dragen wij ideeën aan waardoor een campagne altijd bijdraagt aan het realiseren van je reputatiedoelen.
Een unieke positionering en een onderscheidende merkessentie als basis voor je reputatie?
Neem contact op
Cases
Download onze whitepaper over positionering
Wil je graag groeien met jouw organisatie, maar weet je niet hoe? Is de positionering niet duidelijk of moet de positioneringsstrategie afgestoft worden? Download dan onze whitepaper over positionering. Daarin leggen we onder andere uit welke bouwstenen jij nodigt hebt om een toekomstbestendige positioneringsstrategie op te stellen.
Maartje Brans, (voormalig) bestuurder Nationaal Warmtefonds“Ik kijk erg positief terug op het doorlopen traject met IVRM en ben erg trots op het eindresultaat. De nieuwe huisstijl en website (uitvoering Bikkelhart) benadrukken de professionaliteit van het Warmtefonds met de uitstraling die bij de nieuwe positionering en merkessentie past.”
Actueel
- In de media
Abdelilah Ouaali (IVRM): 'Nederland heeft een uitsluitingsprobleem'
Collega Abdelilah schreef een mooi opiniestuk in de Volkskrant: “Na het recente geweld tegen Israëlische voetbalsupporters in Amsterdam, waarsch…