Doe dit vooral niet op social media #fail

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Je hebt een social media-strategie ontworpen voor je bedrijf en de juiste kanalen geselecteerd om jouw doelgroep te bereiken. Goed bezig! Maar: onderschat de tijd die je erin moet investeren niet. Social media doe je er niet even bij.

30 april 2019 – Alles wat aandacht krijgt, groeit en dat is met social media net zo. Haal het meeste uit deze communicatietool door regelmatig interessante updates te plaatsen. Maar vergeet niet dat het net zo belangrijk is om blunders te vermijden die je reputatie kunnen schaden of volgers kunnen beledigen. Vermijd de volgende zaken wanneer je je bezighoudt met social media voor je bedrijf of klant.

Top 15 fails op social media

  1. Opscheppen
  2. Niet sociaal zijn
  3. Social media beschouwen als een side project
  4. Inconsistentie
  5. Je volgers negeren
  6. Falende automatisering
  7. Niet meten van resultaten
  8. Te veel tekst, te weinig beeld
  9. Niet inspelen op de actualiteit
  10. Vergeten dat mensen kopen van mensen: laat je mens-kant zien
  11. Jezelf eindeloos herhalen
  12. Improviseren
  13. Nutteloze content delen
  14. Slordig zijn
  15. Social media niet serieus nemen

Je social media-strategie schiet haar doel voorbij wanneer je bovenstaande punten niet in acht neemt. Inklyo heeft een handige infographic gemaakt als geheugensteuntje. Doe er je voordeel mee!

Bron: PR Daily

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden