Activatie

Sponsoring werkt voor de reputatie met een kwalitatief activatiebeleid. Shirtreclame en borden langs het veld verhogen de naamsbekendheid, maar versterken niet de reputatie. Kwalitatieve activatie gaat over de actieve betrokkenheid vanuit de sport bij maatschappelijke thema’s. Sport en sponsor kunnen een rol nemen bij thema’s zoals, saamhorigheid, bewegingsarmoede, overgewicht en eenzaamheid. Zo klimmen we van naamsbekendheid naar merk naar de hoogste trede: reputatiewaarde.

Dit levert het op

De uitdaging bij sponsoring is om thematische activaties te ontwikkelen die passen bij de organisatie én bij de sport. Deze activaties voegen waarde toe voor de fans, de samenleving en het merk. Om betrokkenheid van fans te stimuleren, zorgen sporters -door bij te dragen aan de thema’s- voor maatschappelijke impact.

Door maatschappelijk relevante activiteiten te ontwikkelen voor sport en sponsor ontstaat brandstof voor het partnerschap. Die brandstof werkt aanstekelijk, waardoor we de reputatiewaarde van de sponsor én de sport verhogen.

Wij gaan op zoek naar maatschappelijke vraagstukken waarbij sport van betekenis is.

We denken mee en adviseren over activatieprogramma’s waarbij reputatiewaarde leidend is. Wij geven de activatie van het partnerschap lading en betekenis. Of het nu gaat om het ontwerpen en maken van je persbeleid, content voor social media of de ontwikkeling van creatieve campagnes.

Activatie kan anders, meer weten?

Neem contact op

Stef Heutink

Creatief Directeur
0623440339

Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg.

Albert Einstein, theoretisch natuurkundige
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden