‘Het lezen van dit reputatieonderzoek voelt toch een beetje alsof je in de spiegel kijkt met TL-licht aan.’ Dat zei Vesteda CEO Gertjan van der Baan vorige week bij de presentatie van de onderzoeksresultaten aan het management van het bedrijf. Gezonde spanning voor de uitkomsten weerhield Vesteda er
Vijf tips voor stem in maatschappelijk debat
Dat het Amerikaans Hooggerechtshof het abortusrecht heeft afgeschaft, is ongekend groot nieuws. Het land wordt teruggeworpen in de tijd. Voor veel organisaties was het lange tijd ondenkbaar om commentaar te geven op polariserende issues in de samenleving. Dat denken is achterhaald. De pandemie en de
Heroriëntatie op reputatie door turbulente tijden
Een stijgend aantal organisaties heeft behoefte aan inzicht in hun reputatie. De westerse wereld staat in de fik. Oorlog in Oekraïne, een klimaatcrisis, strijd om grondstoffen, polarisatie en de cancelcultuur. Door het hoge tempo waarin ontwikkelingen elkaar opvolgen, ervaren organisaties de
IVRM College Tour
Het was voor ons weer een hele eer om de bevlogen studenten van HAN University of Applied Sciences te mogen verwelkomen op de werkvloer. Doel van het bedrijfsbezoek van de achttien studenten was tweeledig; kennis maken met een bedrijf en leren meedenken over een echte casus. Hoe fijn is het om
Lisanne van der Pijl aan de slag bij IVRM
Lisanne van der Pijl (26) is 1 mei bij ons begonnen als communicatieadviseur. Ze houdt zich bezig met communicatievraagstukken van opdrachtgevers op strategisch en uitvoerend niveau. Lisanne werkte eerder als digital marketeer bij A-INSIGHTS. Daarvoor deed ze communicatiestages bij McDonald’s
Jongere generatie haakt af bij oneerlijke duurzaamheidsbeloftes
Generatie Z en Millennials zijn actief bezig met duurzaamheid. Ze zijn kritischer op misstanden en valse duurzaamheidsbeloften dan oudere generaties Nederlanders. Als iets niet bevalt switchen ze sneller van merk. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.001 Nederlanders dat we eerder dit jaar met
Traditioneel netwerken schaadt de reputatie
Inzetten op relaties bij belangenbehartiging en communicatie is niet goed voor je reputatie. Organisaties zetten hun belangrijkste asset op het spel met een keuze voor relatiemannetjes uit het old boys network. We leven in een tijd waarin we steeds meer afstand nemen van traditionele netwerken. Neem
Moet jouw organisatie al iets met de Metaverse?
Omdat we altijd op zoek zijn naar de laatste ontwikkelingen zijn we naar MTalks Masterclass van MWG geweest en hebben we ons verdiept in Cryptopunks, NFT’s en de Metaverse. Gaan deze technologieën in de toekomst een rol spelen voor jouw organisatie? Wij zochten het voor je uit en of je er iets mee
IVRM breidt uit met drie nieuwe reputatieadviseurs
In maart zijn er drie nieuwe collega's gestart om onze klanten te ondersteunen met reputatieadvies en uitvoering. We stellen ze even aan je voor. Demi Zoetendaal (27) werkte de afgelopen vier jaar als hoofd van de afdeling contentmarketing bij Blauwe Monsters. Met haar passie voor narratief in