Sinds de uitbraak van corona krijgen wij vaak de volgende vraag: is het mogelijk (of raadzaam) om nu een proactief persbeleid te voeren? Verschuif de focus Ons antwoord: ja, dat is zeker mogelijk. Gezien de snelle verspreiding van het virus (en de mutanten) en de snel veranderende actualiteit moet
OnBrandScan: top 5 podcasts van 2020
In het voorjaar van 2019 startten wij met de podcast OnBrandScan. Iedere uitzending schuift een CEO of specialist aan die zijn of haar visie op merk, marketing en reputatie geeft aan de hand van een prikkelende stelling. Inmiddels zijn we 19 afleveringen verder. Het waren altijd leuke gesprekken;
4 essentiële stappen bij het kiezen van een communicatiebureau
Een communicatiebureau kiezen is niet eenvoudig. Het gaat om het vinden van een partner die je kan vertrouwen en die jouw organisatie, producten en/of diensten het beste tot hun recht kan laten komen. De volgende tips helpen je bij je zoektocht naar een geschikt bureau. Maak een heldere
SEO-update in 2021 en de gevolgen voor (jouw) content
In 2021 start Google met een nieuwe factor voor SEO-ranking: de page experience, oftewel de gebruikservaring. Google gaat deze in het core ranking-algoritme opnemen. Hiermee wordt SEO weer iets ingewikkelder en zonder technische kennis en/of een development team kun je dus niet optimaal profiteren
Hoe laat je jouw jaarplan écht voor je werken in 2021?
De afgelopen maanden heb je hard gewerkt aan je jaarplan. Nu is het zaak om de communicatiedoelstellingen in 2021 ook echt waar te maken. IVRM-communicatiespecialist Irene van As geeft je tips om op koers te blijven. Van As: “Bij veel bedrijven zie je dat er na de zomer hard wordt gewerkt om de
Communicatie in coronatijd: FAQ
De COVID-19-pandemie stelt organisaties voor ongekende uitdagingen. Het virus heeft ook effect op het reputatiemanagement van je organisatie en de manier waarop je met je stakeholders communiceert. Wij hebben de meest gestelde vragen hierover voor je op een rij gezet. Staat je vraag er niet
Gedragscodes moeten reputatieschade voorkomen maar rieken naar censuur
Artsen en hoogleraren maken het de ziekenhuizen en universiteiten niet makkelijk. Zo zegt hoogleraar gedrag- en prestatiewetenschap aan de Erasmus Universiteit Michaéla Schippers: ‘Corona gevaarlijk? Nee, de lockdownmaatregelen, díe zijn pas dodelijk.’ Met gedragscodes proberen de instituten
6 tips voor een succesvolle PR-campagne
Wil je weten hoe jij PR inzet voor een krachtige reputatie? Kom eens langs in Bussum of neem contact met ons op.