4 redenen waarom je contentmarketing moet omarmen
Contentmarketing is één van de meest eenvoudige marketingstrategieën om je bereik te vergroten. En om volgers aan je te binden.
9 maart 2017 – Je laat kansen onbenut als je contentmarketing niet inzet.
4 redenen voor contentmarketing
Om je meer inzicht te geven, sommen we hieronder vier redenen op waarom je contentmarketing moet omarmen.
1. Contentmarketing is een aanvulling op elke andere strategie
Waarschijnlijk ben je al meer met contentmarketing bezig dan je zelf denkt. Werk je al aan SEO? Loopt er al een AdWords campagne? Of een social media campagne? Dan heb je waarschijnlijk al een pagina opgemaakt waar je je bezoekers naartoe leidt. Dat is contentmarketing. Dat er op die pagina informatie staat die voor de bezoeker interessant is, is daarbij uiterst belangrijk. Bepaal welke thema’s en onderwerpen voor jouw organisatie belangrijk zijn. Stel op basis daarvan belangrijke keywords op en schrijf daar blogs omheen. Deze blogs kunnen dienen als landingspagina voor latere campagnes.
2. Contentmarketing trekt doelgericht verkeer naar jouw website
Doordat je de zelf gecreëerde content op je eigen website plaatst, heb je altijd nuttige informatie waar je mensen naartoe kunt leiden. Bijvoorbeeld vanaf je social media kanalen, of via de bovengenoemde marketingcampagnes. Zorg ervoor dat de inhoud relevant is en koppel er eventueel een call-to-action aan vast, zodat bezoekers direct contact kunnen opnemen of bijvoorbeeld een whitepaper kunnen downloaden.
3. Contentmarketing kent weinig risico’s (maar pas op!)
Contentmarketing is relatief goedkoop, omdat je in principe zelf teksten kunt schrijven. Als daar niet je kwaliteiten liggen, kun je natuurlijk ook een bureau inschakelen. Het voordeel van content is, is dat het resultaat blijvend is en vaker kan worden gebruikt. De investering is meer waard dan dat veel geld gestoken wordt een een campagne. Pas wel op dat je in jouw content geen (extreem) gevoelige onderwerpen aansnijdt of beledigende statements maakt. Dan loop je kans op reputatieschade.
4. Contentmarketing maakt je zichtbaar
Zoekmachines kijken naar hoe recent de inhoud van jouw website is en of de content ertoe doet voor jouw bezoekers. Als jouw concurrent hoger inzet op contentmarketing dan jijzelf, zal dat op den duur zichtbaar zijn in de zoekmachineresultaten. Oftewel: dan wordt de concurrent beter gevonden dan jouw organisatie. En dat wil je natuurlijk niet.
Wil jij beginnen aan contentmarketing, of de bestaande contentmarketing naar een hoger niveau tillen? Neem contact met ons op, wij helpen je graag.
Bron: PR Daily