Whitepaper profilering
Succesvolle profilering valt op doordat die de betekenis van de organisatie zichtbaar maakt. Onze whitepaper bevat onder andere tien tips voor een goe…
Nederlandse bedrijven denken weleens bij de uitrol van een campagne of productlancering: ‘België pakken we er wel even bij’. Maar hoewel we dezelfde taal delen zijn Vlaanderen en Nederland heel verschillend.
Dat zegt Serge Beckers, consultant bij ons Brusselse zusterbedrijf Insticom. Insticom onderzocht de mogelijkheden om Nederlandse campagnes en content door te zetten naar Vlaanderen en kwam met de volgende vier handige aandachtspunten.
In België is de beleving van hiërarchie anders dan in Nederland. Belgen hebben meer respect voor hiërarchie, Nederland is platter. In België zit je bijvoorbeeld niet meteen met de directeur om tafel.
Belgen hechten meer waarde aan persoonlijke aandacht en contact dan Nederlanders. Zo nemen bedrijven hun klanten in België vaker mee uit lunchen waarbij pas de laatste vijf minuten over business wordt gesproken. In België geldt: je moet elkaar eerst in de ogen hebben gekeken voordat je gaat samenwerken.
In België bereik je media veel meer met een persconferentie dan één op één contact.
Hoewel Nederlanders en Vlamingen dezelfde taal spreken zijn er ook heel veel verschillen. Belgen formuleren anders, Nederlanders gebruiken veel meer Engelse woorden.
Meer weten over de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en België zodat je efficiënt kan communiceren over de grens? Download dan gelijk het Insticom paper.
Succesvolle profilering valt op doordat die de betekenis van de organisatie zichtbaar maakt. Onze whitepaper bevat onder andere tien tips voor een goe…