Grip op je reputatie: van verwarring naar verheldering

basic1-114_user_man Berlinda Harkink

Je hebt een sterke reputatiestrategie, maar het komt niet van het papier. Je hebt een reputatieonderzoek laten uitvoeren en je weet niet waar te beginnen. Je hebt allerlei dashboards om je heen verzameld, maar nog steeds zie je door de bomen het bos niet?

Laat ons helpen om de strategie te ontwikkelen die tot zijn recht komt. En -niet onbelangrijk- laat deze leven bij alle collega’s. Reputatie is tenslotte van iedereen. De reputatieactiviteiten worden in samenhang met elkaar ontwikkeld, uitgevoerd en bewaakt. Zo behoud je de grip op je reputatie, wordt de strategie breed gedragen en verhogen we samen de reputatiewaarde van jouw organisatie.

Met onze aanpak bouw je continu en proactief aan je reputatie en ben je weerbaar bij een crisis. Je vergroot het rendement op de reputatie- en communicatieactiviteiten, omdat deze gericht en in samenhang met elkaar worden uitgevoerd. Een hoge reputatiewaarde zorgt onder andere voor meer en loyale klanten, een gewilde positie op de arbeidsmarkt en trotse medewerkers. Organisaties die deze waarde centraal stellen, behalen een hoog maatschappelijk en financieel rendement.

Juiste koers

Aan de hand van de Reputatiemix kijken we naar alle factoren die de beeldvorming en waardering van jouw organisatie beïnvloeden. We zorgen ervoor dat jouw organisatie scherp blijft op de juiste koers en op de uitvoering van de reputatiestrategie. Je kunt rekenen op een door de wol geverfde adviseur van IVRM die jouw organisatie bijstaat.

Impactmatrix

Met de Impactmatrix vertalen wij strategie naar uitvoering. Hiermee zie je in één oogopslag welke reputatieactiviteiten prioriteit hebben. Hier verbinden we samen met jou concrete acties aan.

 

Aan de bak!

Met welke acties je moet beginnen om je reputatiewaarde te verhogen, is afhankelijk van de behoefte en ambities van jouw merk of organisatie. We helpen je bijvoorbeeld om de interne betrokkenheid bij de strategie en het reputatiebewustzijn van medewerkers te vergroten. We geven advies over en ondersteuning bij de uitvoering van het reputatie- en communicatiebeleid. Denk aan het op de rit zetten van je persbeleid of stakeholdermanagement, of de redactie van reputatiegevoelige communicatie naar stakeholders. En we kijken graag met onze reputatiebril op mee over de schouder van het reclamebureau dat een nieuwe campagne voor je ontwikkelt. Verder helpen we de samenhang tussen de verschillende activiteiten te bewaken en doen we een periodieke reputatiecheck om de voortgang te monitoren en bij te sturen.

Wil je meer weten? Neem contact op met Maarten Halsema of Berlinda Harkink voor meer informatie of een offerte op maat.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden