Je contentstrategie heeft geen vakantie nodig
De zomer nadert en de bezetting op kantoor droogt op. Ook de medewerker die verantwoordelijk is voor het verspreiden van de content gaat op vakantie. Mogelijk heeft hij of zij blogposts en artikelen klaargezet en ingepland, maar het gebeurt ook regelmatig dat dit hele proces tijdens de zomer stil komt te liggen.
13 juli 2018 – Toch is het hele jaar door publiceren van content essentieel voor de consistentie van je contentstrategie. De zomer is hier zelfs één van de meest geschikte momenten voor.
Gebruik de zomer om op te vallen
Redacteuren van (online) media ontvangen dagelijks honderden inzendingen en pagina’s lopen hierdoor razendsnel vol. Om gepubliceerd te worden, moet je content normaal gesproken een uiterst originele en onderscheidende invalshoek hebben. In de zomermaanden gelden er andere regels. Omdat redacteuren zelf ook op vakantie gaan en dus geen artikelen en blogposts kunnen produceren, is er logischerwijs meer ruimte voor gastcontent.
Bouw aan je mediarelaties
Wanneer redacteuren geen overvolle inbox hebben, kunnen ze ook meer tijd besteden aan het zorgvuldig bekijken van jouw content en het geven van constructieve feedback. En voor het communiceren met jou als auteur, waardoor je kan bouwen aan goede mediarelaties. Hier kan je later in het jaar weer van profiteren.
Bron: PR Daily