Wat zet je als bedrijf op LinkedIn?
Wat is ‘done’ en wat is ‘not done’ om als bedrijf op LinkedIn te plaatsen? Edwin Vlems, inbound marketing adviseur bij MCB, schrijft in een blog: ‘Vertel niet wat je maakt, maar wat je waarmaakt’.
14 augustus 2017 – Gebruik LinkedIn niet om je product te promoten, maar laat zien wat jouw klanten met jouw producten en diensten doen; deel cases waar je trots op bent. Je laat daarmee niet alleen zien wat je ‘waarmaakt’, maar zowel intern als extern is het voor mensen interessant om te lezen wat klanten doen. En voor je klanten is het ook weer reclame.
Medewerkers inzetten
Gebruik je LinkedIn niet alleen als uithangbord voor je diensten, maar wil je er ook nieuwe medewerkers mee aantrekken? Laat dan ook zien wat je waarmaakt bij je medewerkers. Dat kan een stukje trots zijn, bijvoorbeeld op (de bijdrage aan) een product of dienst. Laat een medewerker aan het woord over een innovatie waar hij/zij aan meegewerkt heeft. Zo krijgen potentiële medewerkers een beeld van de organisatie, alsook van de mensen die er werkzaam zijn.
Hulp nodig bij het creëren van authentieke content? Neem contact met ons op.
Bron: Marketingfacts