Zo omzeil je Facebook’s nieuwe anti-bedrijvenbeleid
Facebook gaat content van bedrijven minder zichtbaar maken in de tijdlijn van haar gebruikers. In plaats daarvan zullen posts van vrienden en familie voortaan de boventoon voeren.
15 januari 2018 – Ook zal een nieuw algoritme ervoor zorgen dat oproepen aan je publiek om te ‘sharen’, te ‘commenten’ of te ’taggen’ worden bestraft met een verminderd bereik. Dus hoe zorg je er nou toch voor dat je organisatie zichtbaar blijft?
1. Lever deelbare content
Zorg voor persoonlijke content die echt toegevoegde waarde heeft, zodat je volgers deze delen willen met hun vrienden. Als dit niet zo is, dan kun je nog altijd kiezen voor betaald adverteren op Facebook.
2. Lok conversatie uit
Het aantal reacties onder posts zullen in het nieuwe Facebook-beleid meer gaan tellen voor de uiteindelijke zichtbaarheid van het bericht. Volgens Facebook zelf leiden video’s, beroemdheden, relevante updates en evenementen van lokale bedrijven en nieuws tot de meeste comments. Ook kan het een goed idee zijn om over te gaan op live-video’s, omdat deze rechtstreekse interactie met en tussen je publiek mogelijk maken en dus extra vatbaar zijn voor reacties
3. Verbreed je focus
Dat Facebook de regels voor bedrijven heeft aangepast kan vervelend zijn, maar het is nu eenmaal niet anders. Zorg daarom dat je je scoop verbreedt richting andere social media, zodat je minder afhankelijk bent van de grillen van Mark Zuckerberg en co. Ook de ouderwetse nieuwsbrief kan nog altijd waardevol zijn.
Bron: Frankwatching