

Vraag
Begin 2017 heeft Dynniq aan IVRM gevraagd om haar in de media te profileren op actuele thema’s die verband houden met smart mobility. Als onderdeel hiervan wilde Dynniq media-aandacht rond de lancering van de door hen ontwikkelde CrossWalk-app in de gemeente Tilburg in mei 2017.
Deze CrossWalk-app helpt ouderen en mensen die slecht ter been zijn om veilig over te steken door ze langer groen licht te geven. De app communiceert automatisch met het verkeerslicht zodra een voetganger het kruispunt nadert.
Aanpak
Aangezien de lancering van deze slimme voetgangersapp een primeur was in Nederland, adviseerden we een PR-aanpak bestaande uit een persbericht in combinatie met een perslobby.
IVRM heeft het persbericht voor de voetgangersapp van Dynniq opgesteld en breed uitgestuurd onder RTV, landelijke en regionale nieuwsmedia, vakmedia en consumentenmedia. Daarnaast hebben wij het Brabants Dagblad benaderd voor een demo op locatie.
Resultaat
Naar aanleiding van de perslobby heeft het Brabants Dagblad een artikel gepubliceerd. Deze publicatie is vervolgens door landelijke media zoals het AD, NOS, RTL Nieuws en RTL Z opgepikt en overgenomen.
In totaal hebben zeker 34 media aandacht besteed aan de slimme voetgangers-app. Niet alle media hebben ervoor gekozen om Dynniq te noemen in het artikel. Van de media die dat wel hebben gedaan, bedroeg de totale advertentiewaarde ruim 29.000 euro, exclusief RTV.
Over Dynniq
Dynniq gelooft in het gebruik van slimme technologie zodat er meer capaciteit uit bestaande infrastructuur kan worden gehaald. De onderneming ontwerpt, ontwikkelt en onderhoudt technologisch hoogwaardige (geïntegreerde) oplossingen gericht op doorstroming van het verkeer.
