
Vraag
a.s.r. is vooral bekend als (schade)verzekeraar. Dat a.s.r. ook een toonaangevende aanbieder is van collectieve pensioenen was minder bekend bij haar relevante doelgroepen (werkgevers, pensioenadviseurs en de pensioensector zelf). Daaruit ontstond de volgende vraag: hoe kan a.s.r. zichtbaarder worden op het gebied van pensioenen onder deze doelgroepen?
Aanpak
De aanpak die we daarop samen met a.s.r. hebben ontwikkeld, kent twee pijlers: content & PR. Enerzijds voorzien we de doelgroepen online, via blogs, van het a.s.r.-geluid. We bieden de blogs doelgroep-specifiek aan aan werkgevers (via HRpraktijk), pensioenadviseurs (via AMweb) en de pensioensector (via Pensioenweblog). Anderzijds benaderen we de traditionele nieuwsmedia via perslobby. De content is afgestemd op de informatiebehoefte van de journalist.
Resultaat
Deze gespreide aanpak werpt zijn vruchten af. In 2018 haalde a.s.r. bijvoorbeeld het AD met een waarschuwing voor de financiële gevolgen van de versobering van de Algemene Nabestaanden Wet. Ook verschijnt er regelmatig een blog van a.s.r. op één van de genoemde kanalen.
Door werknemers en werkgevers verder te helpen met hun pensioenvraagstukken laat a.s.r zien dat zij een nuttige rol vervult in de samenleving.
Over a.s.r.
ASR Nederland N.V. (a.s.r.) is verzekeraar sinds 1720 en behoort tot de top drie verzekeraars van Nederland. a.s.r. biedt via de labels a.s.r., De Amersfoortse, Ditzo, Ardanta en Europeesche Verzekeringen producten en diensten aan op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankzaken voor consumenten en MKB. Daarnaast is a.s.r. actief als vermogensbeheerder voor derden, voornamelijk in de publieke sector. a.s.r. is sinds juni 2016 genoteerd aan Euronext Amsterdam en is vanaf 19 maart 2018 opgenomen in de AEX-Index.
