Reputatiecrashdieet Sonja Bakker geslaagd

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het reputatiecrashdieet van Sonja Bakker is zeer geslaagd. Een zorgvuldig opgebouwd imperium stort na vijftien jaar door een plagiaatrel helemaal in.

29 september 2021 – Door de opgedane reputatieschade verkoopt de gewezen dieetgoeroe geen kruimel meer, waardoor het doek op 20 september 2021 definitief voor haar viel.

Sonjabakkeren

Sinds het verschijnen van haar eerste boek in 2005 is Sonja Bakker niet meer weg te denken uit de Nederlandse dieetscene. Het volgen van haar adviezen, “sonjabakkeren”, werd zelfs als werkwoord in de Dikke van Dale opgenomen. Maar in de coronaperiode heeft Sonja haar broodjes te bruin gebakken. Volgens Bakker heeft één van haar 30 medewerkers plagiaat gepleegd, door beeld en recepten één-op-één van internet over te nemen. Bakker: ‘Tijdens de coronaperiode is het allemaal te makkelijk gegaan. Ik heb er niet goed bovenop gezeten – wat ik normaal dus wel doe. Vóór corona zaten we met elkaar op kantoor en namen we alles altijd goed door. Nu verliep alles via zoom.’ De gedupeerde foodbloggers laten het er niet bij zitten dat hun recepten zijn gejat en gaan nu achter het geld van Sonja Bakker aan. Hoe heeft dit zover kunnen komen?

Reputatiefactoren

Eén van de vijf reputatiefactoren is Werkomgeving. Hieronder valt onder andere integer en ethisch handelen. Als je gaat zitten op een stoel waarvan één poot ontbreekt, val je. Dit is exact wat met Sonja Bakker is gebeurd. Doordat het merk “Sonja Bakker” niet meer te vertrouwen is, omdat er niet integer en ethisch is gehandeld, implodeert het afvalimperium. Eén ding moeten we Sonja Bakker nageven: diëten kan ze, ook met haar reputatie.

Wil jij een reputatiecrashdieet voorkomen? Neem dan contact met ons op, we helpen je daar graag bij.

Bron: rtlnieuws.nl

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden