Maatwerk
Goed reputatieonderzoek geeft je inzicht in wat stakeholders van je organisatie vinden en verwachten. Met onze eigen methodiek voor reputatieonderzoek voorzien we je van de juiste informatie over sterke punten, verbeterpunten, reputatiekansen en -risico’s. Dat doen we cijfermatig én diepgaand. Niet met standaard vragenlijsten, maar geheel afgestemd op de context van jouw organisatie. Zodat je echt iets met de resultaten kunt.
Stuurinformatie
We voeren kwalitatief en kwantitatief reputatieonderzoek uit onder alle relevante stakeholders van jouw organisatie. Zo krijg je een compleet beeld en weet je precies waarop je moet sturen om aan je reputatie te bouwen.
Op basis van jarenlange reputatie- en onderzoeksexpertise heeft IVRM een eigen methodiek ontwikkeld. Naast maatwerk en de gecombineerde inzet van kwalitatief en kwantitatief onderzoek is deze gebaseerd op:
De IVRM Reputatiemix – Vijf drivers die we inzetten om de reputatiewaarde van organisaties te verhogen. dit zijn: prestaties, leiderschap, maatschappelijke relevantie, werkomgeving en wendbaarheid;
Stakeholderfocus – Wij kijken niet alleen naar de reputatie van de organisatie, maar ook naar de strategische agenda en de belangen en verwachtingen van jouw stakeholders;
Implementatie – IVRM Reputatie combineert als enige bureau in Nederland onderzoekskennis met expertise in het ontwikkelen én uitvoeren van reputatiestrategieën.
Reputatiemonitor
Met het reputatieonderzoek beschikt jouw organisatie over de basis voor een reputatiemonitor waarmee we periodiek de reputatie van jouw organisatie meten. Met de reputatiemonitor houden we vinger aan de pols en bieden we je handvatten die zorgen dat je de regie hebt en de grip behoudt over de reputatie van jouw organisatie.
Cases strategie:
“Zowel bij issuemanagement, profilering als reputatiemanagement is IVRM Reputatie al vijf jaar een waardevolle samenwerkingspartner. Op strategisch én uitvoerend niveau.”
Oscar Papa, directeur B&A Groep