Reputatiewaarde
De komende 10 jaar staat reputatiewaarde centraal; het wordt tijd! We leven met steeds meer mensen op dezelfde planeet en de behoeftes van mensen nemen niet af maar toe.
Verantwoordelijkheid pakken
Pogingen om consumenten in deze wereld aan te praten dat zij verantwoordelijk zijn voor de veranderingen die deze tijd eisen, verandert gedrag niet. Zaken als vliegschaamte en consuminderen zijn leuke pogingen maar ook maskerades voor waar de verantwoordelijkheid echt hoort te liggen: bij bedrijven.
Oud CEO Paul Polman van Unilever verwoordde het als volgt: ‘Bedrijven die er alleen maar zijn om winst te maken hebben geen bestaansrecht’. Hij was daarmee wat vroeg maar hij heeft wel gelijk. Nieuwe game changers zijn bedrijven met grotere doelen en een groter verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat is waar reputatie over gaat. Niet alleen de perceptie van klanten en markten op jouw merk, maar de perceptie en het gevoel van alle stakeholders en het publiek. Er is een direct verband tussen die reputatie en de waarde die je creëert. Wij noemen dat: reputatiewaarde.
Hoge reputatiewaarde creëert voorkeurspositie
Merken met een hoge reputatiewaarde hebben de voorkeur van investeerders, medewerkers, klanten en markten. Zij zijn de publiekslieveling.
Vaak wordt reputatie als iets defensiefs gezien. Iemand met een groot publiek maakt een grap over je nieuwe alcoholvrije bier en er is sprake van een crisis. Lossen specialisten zo voor je op, wij ook. Maar verhoogt het ook de reputatiewaarde?
Reputatie is een maakbaar ecosysteem. Wij doen dat met de reputatiemix. Dit fundament rust op 5 pijlers: prestatie, leiderschap, relevantie, werkomgeving en wendbaarheid. Laad je deze pijlers met de juiste marketing- & communicatiemiddelen, dan verhoogt dat je reputatiewaarde en dus de goodwill op je balans.
IVRM is het ideeënbureau, het bureau van de toekomst dat silo’s overstijgt, dat marketing- en communicatie met reputatie als leidmotief vormgeeft. Onze klanten hebben de reputatieregie over hun merk en organisatie. Onze klanten nemen de juiste beslissingen in de juiste richting en samen creëren we waarde. Dat dat efficiënter is en dus ook kosten bespaart op marketing en communicatie, is meegenomen.
Cases
Actueel
- Blog en nieuws
“I bought it before he went crazy”
De titel van dit blog, “I bought it before he went crazy,” vat een groeiend gevoel samen bij Tesla-eigenaren wereldwijd. Deze tekst siert nu zelfs sti…
Vragen over de reputatiewaarde van jouw organisatie?
Mail of bel rechtstreeks met Maarten Halsema voor vragen of een kostenindicatie.
Neem contact op