Reputatiewaarde

De komende 10 jaar staat reputatiewaarde* centraal; het wordt tijd! Merken met een hoge reputatiewaarde hebben de voorkeur en het vertrouwen van investeerders, medewerkers, klanten en markten. Zij zijn de publiekslieveling.

*Re-pu-ta-tie-waar-de – (v) de waarde die staat voor vertrouwen in een organisatie of merk. Stuurbaar en meetbaar op basis van prestaties, leiderschap, maatschappelijke relevantie, werkomgeving en wendbaarheid.

Het nieuwe marketingdenken

Sturen op reputatie is de beste marketingstrategie. De scope is breder, de herkenbaarheid op gewenste thema’s intenser en het merk krijgt op die manier meer lading. Dit zorgt voor maatschappelijke impact en een hogere reputatiewaarde waardoor je merk en organisatie meer vertrouwen genieten.

Verantwoordelijkheid pakken

Pogingen om consumenten in deze wereld aan te praten dat zij verantwoordelijk zijn voor de veranderingen die deze tijd eisen, verandert gedrag niet. Zaken als vliegschaamte en consuminderen zijn leuke pogingen maar ook maskerades voor waar de verantwoordelijkheid echt hoort te liggen: bij bedrijven. Oud CEO Paul Polman van Unilever verwoordde het als volgt: ‘Bedrijven die er alleen maar zijn om winst te maken hebben geen bestaansrecht’. Hij was daarmee wat vroeg maar hij heeft wel gelijk. Nieuwe game changers zijn bedrijven met grotere doelen en een groter verantwoordelijkheidsgevoel. Dat is waar reputatie over gaat. Niet alleen de perceptie van klanten en markten op jouw merk, maar de perceptie en het gevoel van alle stakeholders en het publiek. Er is een direct verband tussen die reputatie en de waarde die je creëert. Wij noemen dat: reputatiewaarde.

Download onze whitepaper

Over de stuurbaarheid van reputatie.

Strategie Leeuw

Cases

Actueel

Vragen over de reputatiewaarde van jouw organisatie?

Mail of bel rechtstreeks met Maarten Halsema voor vragen of een kostenindicatie.

Neem contact op

Maarten Halsema

Managing Director
0653525196

‘Bedrijven die er alleen maar zijn om winst te maken hebben geen bestaansrecht’

Paul Polman
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden