Spotify boost podcasts met nieuwe dienst ‘Your Top Podcasts’

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het gesproken woord is een nieuwe, maar sterk opkomende tak bij het Zweedse audioplatform Spotify. Maandelijks kiezen 35 miljoen luisteraars uit een aanbod van 500.000 titels, waaronder tientallen producties die exclusief in de muziek-app verschijnen.

22 november 2019 – In navolging van de gepersonaliseerde afspeellijsten voor muziek, introduceert de streamingdienst nu ook ‘gepersonaliseerde afspeellijsten’ met podcasts.

Gepersonaliseerde podcastsuggesties

Spotifygebruikers die in de afgelopen negentig dagen vier of meer podcasts hebben geluisterd krijgen luistersuggesties voorgeschoteld in de app. ‘Your Top Podcasts’, zoals de nieuwe dienst heet, wordt samengesteld op basis van het luistergedrag, een combinatie van inhoud, frequentie en luisterduur. Nederlandse podcastluisteraars moeten nog wel even geduld hebben. Vooralsnog introduceert Spotify deze dienst alleen nog in Duitsland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Waarom ook jouw organisatie een podcast moet maken

Podcasts are here to stay. Audio verovert steeds meer markt. Steeds meer tv-programma’s, radio-uitzendingen en nieuwswebsites bieden hun content ook in audiovorm aan die mensen kunnen afspelen op een tijdstip dat het hen uitkomt. Met negen miljoen smartphonebezitters in Nederland en razendsnel internet is de podcast dan ook een kanaal met ontzettend veel potentie. Een podcast maken is relatief goedkoop en heeft grote voordelen. We hebben er zes voor je op een rijtje gezet.

Bron: Emerce

Gerelateerde artikelen

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden