Welke micro-influencer matcht met jouw organisatie?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Micro-influencers worden door organisaties inmiddels als waardevoller gezien dan influencers met een massabereik, zo blijkt uit een recente studie.

24 april 2018 – Ze zijn authentieker, leveren doorgaans meer kwaliteit en hun volgers zijn meer betrokken. Als je de inzet van influencers overweegt, sla dan dus de kleinere spelers niet over. Maar wat zijn zinvolle criteria om te bepalen welke micro-influencer aansluit bij jouw organisatiedoelstellingen?

Let op het juiste publiek

Inventariseer allereerst wie op social media de belangrijkste micro-influencers in jouw afzet- of vakgebied zijn. Let daarbij in het bijzonder op hoeverre posts van deze influencers kunnen rekenen op audience engagement, in de vorm van comments, shares en tags. Het aantal volgers zegt namelijk niet alles. Het gaat er tevens om in welke mate mensen zich werkelijk betrokken voelen bij degene die zij volgen.

Kijk niet alleen naar harde cijfers

Niet enkel de populariteit van een influencer is van belang, maar ook de kwaliteit van de content die hij of zij maakt. Micro-influencers behouden graag zelf de regie over hun posts, dus zorg ervoor dat je je boodschap of product stalt bij iemand die je vertrouwt. En, niet te vergeten: kijk of zijn of haar persoonlijkheid matcht bij datgene dat je wilt uitstralen.

Bron: Entrepreneur

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden