Zo creëren influencers betrokken volgers

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Waar op Facebook en Instagram berichten voorheen in chronologische volgorde werden vertoond, worden de berichten die gebruikers nu als eerste te zien krijgen bepaald door algoritmen.

15 mei 2018 – Deze algoritmen tonen de berichten die passen bij de foto’s en berichten die je in het verleden geliket hebt bovenaan je nieuwsfeed. Jouw social media-gedrag bepaalt dus eigenlijk wat je zelf te zien krijgt.

Voor influencers betekent dat dat zij harder moeten werken om zichtbaar te zijn. Hun nieuwe berichten zijn tenslotte alleen zichtbaar met heel actieve en betrokken volgers. Om de betrokkenheid van hun volgers te vergroten, hebben influencers een aantal trucs. Hieronder lees je er drie.

Statistieken

Om de betrokkenheid van volgers te beïnvloeden, wordt het steeds belangrijker dat influencers hun doelgroep goed leren kennen. Ze moeten bijvoorbeeld weten wanneer hun doelgroep online is en op nieuwe berichten kan reageren. Daarvoor gebruiken influencers de statistieken die door de meeste social media-kanalen worden aangeboden.

Instagram Stories

Deze optie gebruiken veel influencers om hun nieuwe foto’s en berichten te promoten en om hun volgers op te roepen te reageren op de meest recente berichten, of recent gepromote producten te kopen.

Call-to-actions

Als influencers reacties willen uitlokken van hun volgers, stellen ze hen vragen in de berichtbeschrijvingen. Doordat volgers reageren, ontstaat engagement en vergroot de zichtbaarheid van de influencer. Winacties zijn hiervoor ook geschikt.

Bron: Emerce

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden